30
сәуір
2025
Логопедтің кеңесі."Сөйлеу қабілеті нашар балаларда артикуляциялық моториканы дамыту"Консультация логопеда."Развитие артикуляционной моторики у детей с тяжелыми нарушением речи"
"Сөйлеудің ауыр бұзылыстары бар балалардағы артикуляциялық моториканы дамыту
дыбыстың айтылуын түзетудің тиімді құралы ретінде"
Артикуляциялық гимнастика – сөйлеу аппаратының бұлшықеттерін күшейтуге, сөйлеуге қатысатын мүшелердің күшін, қозғалғыштығын және сараланған қимылдарын дамытуға бағытталған арнайы жаттығулар жиынтығы.Артикуляциялық гимнастиканың мақсаты: дыбыстарды дұрыс айтуға қажетті сөйлеу мүшелерінің толыққанды қимылдарын дамыту, сөйлеу аппаратын сөйлеу жүктемелеріне дайындау.
Дыбыстардың анық айтылуы бастапқы кезеңде жазуды үйрету кезінде негіз болатынын есте ұстаған жөн.
Артикуляциялық гимнастика жаттығуларын орындау бойынша ұсыныстар
1. Балаларда қалыптасқан дағдыларды бекіту үшін артикуляциялық гимнастиканы күнделікті жүргізу қажет. Жаттығуларды күніне 3-4 рет 3-5 минуттан орындаған дұрыс.
2. Алғашқы сабақтарда жаттығу бұлшық еттерінің сарқылуының жоғарылауына байланысты жаттығу 2-3 рет қайталанады, болашақта әр жаттығу 10-15 ретке дейін орындалады.
4. Оларды эмоционалды, ойын түрінде өткізген дұрыс. Әрбір тірек-қимыл аппаратының өз атауы, өзіндік бейнесі бар. Бұл баланың қимыл-қозғалысын есте сақтауын жеңілдетеді.
5. Артикуляциялық гимнастика отырып орындалады, өйткені бұл қалыпта баланың арқасы түзу, денесі керілмеген, қолдары мен аяқтары тыныш күйде. Балаларды осылай орналастыру керек олардың барлығы мұғалімнің немесе ата-ананың жүзін көрді.
Мұғалім (ата-ана) жаттығуды орындау бойынша нұсқаулық береді: нұсқаулар кезең-кезеңімен берілуі керек, мысалы: күлімсіре, тістеріңді көрсет, аузыңды аш. Артикуляциялық дағдыларды дамыту ұзақ және жүйелі қажет етеді жұмыстар.
Сіздердің назарларыңызға бірнеше кешендерді ұсынамын, осы артикуляциялық ертегілерді ойнау үшін сізге дақтары жоқ Ледибуг пен қоян жасау керек.
"Еңбекқор келіншек" Бір кездері бір ханым бар еді. Бірде ол үйінен шығып, жарқыраған күнді көрді. Және ол ледибугты көрді. Күлімсіреп, оны жылы сәулелермен қытықтады. Ал күн ледибугтың арқасын нұрландырғанда, бәрі оның дақтары жоқ екенін көрді. Аудандағы барлық жәндіктер оған күле бастады.
"Егер сізде қара дақтар болмаса, сіз қандай ледибугсыз", - деді олар.
"Иә, сен жай ғана қызыл қоңызсың", - деп қайталады басқалар. Тіпті бұлттың артына күн сәулесі де жоғалып кетті. Ал ледибуг жылай бастады, бірақ содан кейін күн қайтадан шықты. Бәйшешек жылауын қойды, күннің айтқанын тыңдай бастады:- Дақтарды кетіру үшін өте ұзақ жұмыс істеу керек. Қиындықтан қорықпа, көмекшілерің бар - деді күн сәулесі бәйшешекке кітап сыйлады. Балалар, сендер бәйшешекке көмектескің келе ме? Олай болса, оған дақтарды табуға көмектесейік, ол үшін осы дақтарға салынған жаттығуларды орындау керек.
Суретші - Күлімсіреп, аузыңызды ашыңыз, тіліңізді жоғары көтеріңіз және ұшын аузыңыздың төбесінен жоғарғы тістеріңізден тамағыңызға және артқа жылжытыңыз. Біз оны баяу орындаймыз. Жылқы - Күлімсіреп, аузыңызды кең ашыңыз, тіліңізді қатты және қатты шертіңіз, иегіңіздің қозғалмауын, тек тілдің секіруін қадағалаңыз (2 рет). Міне, дақ пайда болды. Саңырауқұлақ - Күлімсіреу, аузыңды ашу, тілді "жабыстыру" (ауыздың төбесіне сору. Ауыз кең ашылуы керек. Егер ол жұмыс істемесе, ат сияқты ақырын шертіңіз. Тоқылдақ - Күліңіз, аузыңызды ашыңыз, тіліңізді жоғары көтеріңіз. Тілдің ұшымен "Дддддддд..." деп айта отырып, үстіңгі тістердің артындағы төмпешіктерге күшпен соғыңыз.
Бәйшешек жұмысқа соншалықты қызығушылық танытты, бізбен бірге ғажайыптың қалай болғанын байқамады - оның артында қара дақтар пайда болды. Қазір ол Масаның туған күніне ұшады. Ал біз оның сүйікті әнін орындаймыз. Күлімсіреп, аузыңызды ашыңыз, тіліңізді жоғары көтеріңіз және оны жоғарғы тістердің артындағы төмпешіктерге тіреңіз, Дзззз деп айтыңыз…
"ҚОЯН – БАҒБАН"
Бұл оқиға ең қарапайым орманда болды. Ал оның кейіпкері ең қарапайым қоян болды. Және бәрі осылай болды. Бірде қоян орманда жүгіріп өтті. Ал бұталарда тек алғашқы жапырақтары пайда болды. Орман жануарларына аш. Не істеу? Бұл жерде қоян адамдардың өздері бақшада тамақ өсіретінін есіне алды. Ол көкөніс бағын бастауға шешім қабылдады. Мен күрек алып, далаға шықтым.
"Қалақша" (тіл төменгі ерінге тіреледі) Қоян жерді қазып, ән айтады. Ол естиді – жақын жерде біреу ысқырады:– Әй, қоян, сен мұнда не істеп жүрсің?
- Мен жыл бойына тамақ өсіру үшін көкөніс бағын қазып жатырмын, - деп жауап береді қоян.
Жылан алдымен таң қалды, сосын басын көтеріп, барлығын қарап шығып, қоянды мақтады.
"Көңілді жылан" ( керілген тілді алға қарай созыңыз) Қоян ары қарай қазып, тиіннің жанынан өтіп бара жатып, бір жерден кептірілген саңырауқұлақты тауып алды. "Саңырауқұлақ" (тілді қатты таңдайға сору) "Жарайсың", - деп тиін таңданып, бірден кеңес берді: - Тек әдемі болу үшін төсек жасауды ұмытпаңыз. – Ал құйрығының өзі үлпілдеп, ағаштардың арасынан ары қарай секірді. Тек тиін кетті – аю барады, бір банка джем тасиды "Дәмді джем" (жоғарғы ерінді жалау) Ол қоянның не істейтінін бірден түсінді, ол көбінесе бақшадағы адамдарға қарайды. Мен оған жақындап, ақылға қонымды кеңес бердім:
- Қараңызшы, көшеттерді жеуге болмайды. Содан кейін мен сенің өскеніңді көруге келемін. – Ал табан кетті. Қоян ары қарай қазады. Мен қатты шаршасам да, бәрі ән айтады. Әндер орындалады: "а", "о", "у", "и", "ы", "е".
Ал кештің алдында ол қарап тұр – қасқыр келе жатыр, тостағанды көтеріп жүр. - Ой, қоян, сен қандай кереметсің! – қасқыр айқайлады. – Мен не ойладым! Тек қырыққабатты суаруды ұмытпаңыз, міне, бір кесе. "Тостаған"( Күлімдеңіз, аузыңызды ашыңыз, төменгі ерніңізге кең тіліңізді қойыңыз және тостағанша жасау үшін оның шеттерін көтеріңіз) Қоян күлді, бірақ тостағанды алды. Қоян түнге дейін қазып, таңертең көпірді шелекпен суаруға ыңғайлы етіп жасады. "Шөміш" (тостағанша тәрізді тілдің ұшы ғана жоғары-төмен көтеріледі)
Қоян жаз бойы жұмыс істеді: ол суарды, суарды, бақшаны зиянды құрттардан қорғады. Ал күз келгенде қырыққабаттың даңққа бөленгенін бәрі көрді. Қоян қырыққабатты кесіп, бүктеп қойды, сонда тұтас төбе шықты. Барлық жануарларды емдеп, күзендерде өсіру үшін жылқыны шақыруға тура келді. "Жылқы" (тілді шерту)
Келесі көктемде олар бақшаны одан да көп жасауды ұйғарды, барлық жануарлар көмектеседі. Қырыққабатты ұнатпайтындықтан бір ғана жылан ысқырып жіберді. Жыланның әні орындалады: " ш-ш-ш".
"Развитие артикуляционной моторики у детей с тяжелыми нарушением речи"
Артикуляционная гимнастика-комплекс специальных упражнений, направленных на укрепление мышц речевого аппарата, развитие силы, подвижности и дифференцированных движений органов, участвующих в речи. Цель артикуляционной гимнастики: развитие полноценных движений органов речи, необходимых для правильного произношения звуков, подготовка речевого аппарата к речевым нагрузкам. Важно помнить, что четкое произношение звуков является основой при обучении письму на начальном этапе. Рекомендации по выполнению упражнений артикуляционной гимнастики
Артикуляционная гимнастика-комплекс специальных упражнений, направленных на укрепление мышц речевого аппарата, развитие силы, подвижности и дифференцированных движений органов, участвующих в речи. Цель артикуляционной гимнастики: развитие полноценных движений органов речи, необходимых для правильного произношения звуков, подготовка речевого аппарата к речевым нагрузкам. Важно помнить, что четкое произношение звуков является основой при обучении письму на начальном этапе. Рекомендации по выполнению упражнений артикуляционной гимнастики
1.для закрепления у детей сформированных навыков необходимо ежедневно проводить артикуляционную гимнастику. Упражнения лучше выполнять по 3-5 минут 3-4 раза в день.
2.На первых занятиях упражнение повторяют 2-3 раза в связи с повышенной утомляемостью мышц, в дальнейшем каждое упражнение выполняют до 10-15 раз.
4.лучше проводить их эмоционально, в игровой форме. Каждый опорно-двигательный аппарат имеет свое название, свой образ. Это помогает запомнить движения ребенка
5.артикуляционная гимнастика выполняется сидя, так как в этом положении спина ребенка прямая, туловище не напряжено, руки и ноги находятся в спокойном положении. Дети должны быть размещены таким образом, чтобы все они видели лицо учителя или родителя.
Учитель (родитель) дает инструкции по выполнению упражнения: инструкции должны быть даны поэтапно, например: улыбнись, покажи зубы, Открой рот. Развитие артикуляционных навыков требует длительных и систематических работы.
Предлагаю вашему вниманию несколько комплексов, для игры в эти артикуляционные сказки нужно сделать божью коровку и зайчика без пятен. "Трудолюбивая невеста" когда-то была леди. Однажды он вышел из дома и увидел яркое солнце. И он увидел Божью коровку. Улыбаясь, он щекотал ее теплыми лучами.
И когда солнце осветило спину божьей коровки, все увидели, что на ней нет пятен. Все насекомые в округе начали над ним смеяться. "Какая вы божья коровка, если у вас нет темных пятен", - сказали они. "Да, ты просто красный Жук", -
Даже солнечный свет исчез за облаками. И божья коровка начала плакать, но потом снова взошло солнце. Одуванчик перестал плакать, стал прислушиваться к тому, что говорит Солнышко:- надо очень долго работать над удалением пятен. Не бойся неприятностей, у тебя есть помощники, - сказал Саншайн, подарив одуванчику книгу. Ребята, вы хотите помочь одуванчику? Если да, давайте поможем ему найти пятна, для этого вам нужно будет выполнить упражнения, встроенные в эти пятна. Художник-улыбнитесь, откройте рот, поднимите язык вверх и переместите кончик от неба к верхним зубам к горлу и назад. Мы делаем это медленно. Лошадь-улыбайтесь, широко открывайте рот, сильно и сильно щелкайте языком, следите за тем, чтобы подбородок не двигался, а только подпрыгивал языком (2 раза). Вот тут-то и появилось пятно. Гриб-улыбаться, открывать рот, "засовывать" язык(сосать в небо. Рот должен широко открываться. Если это не сработает, осторожно нажмите, как лошадь. Дятел-улыбайся, открывай рот, слушай .
"КРОЛИК-САДОВНИК" Эта история произошла в самом простом лесу. А его героем был самый обыкновенный зайчик. И все было так. Однажды заяц побежал по лесу. А на кустах появились только первые листья. Голоден на лесных животных. Что делать? Здесь кролик вспомнил, что люди сами выращивают еду в саду. Он решил начать огород. Я взял лопату и вышел на улицу. "Весло" (язык опирается на нижнюю губу) Кролик копает землю и поет. Он слышит-рядом кто-то свистит: - Ах, заяц, что ты здесь делаешь? - Я копаю огород, чтобы выращивать еду круглый год, - отвечает заяц. Змея сначала удивилась, потом подняла голову, осмотрела всех и похвалила зайца. "Веселая змея" (вытяните вперед натянутый язык) Заяц копал дальше и, проходя мимо белки, где-то нашел сушеный гриб. "Гриб" (сосание языка на твердом небе) "молодец", - удивилась белка и тут же посоветовала: - только не забудьте постель сделать, чтобы она была красивой А сам хвост взъерошился и прыгнул дальше по деревьям. Ушла только белка-идет медведь, несет баночку варенья "вкусное варенье" (облизывая верхнюю губу) он сразу понял, что делает зайка, он часто смотрит на людей в саду. Я подошел к нему и дал разумный совет: - Послушайте, саженцы нельзя есть. Затем я прихожу посмотреть, как ты вырос. - А лапа ушла. Заяц копает дальше. Хотя я очень устал, все поют. Исполняются песни:" а"," о"," у"," и"," ы","е". А перед вечеринкой он смотрит-идет волк, несет чашу. - Ой, заяц, какой ты замечательный! - закричал волк. - Что я думал! Только не забудьте полить капусту, вот чашка. "Чаша" (улыбнитесь, откройте рот, положите широкий язык на нижнюю губу и приподнимите края, чтобы получилась чаша) Кролик улыбнулся, но взял миску. Кролику было удобно копать до ночи, а утром поливать мост ведром.
"Ковш" (только кончик чашеобразного языка поднимается вверх и вниз) Заяц работал все лето: поливал, поливал, защищал сад от вредных червей. А когда наступила осень, все увидели, что капуста прославилась. Кролик нарезал и сложил капусту, и получился целый холм. Пришлось вызвать лошадь, чтобы лечить всех животных и разводить хорьков. "Лошадь" (щелчок языком) Следующей весной решили сделать сад еще больше, все животные помогут. Только одна змея шипела, потому что не любила капусту. Звучит песня змеи:"ш-ш-ш".